Wednesday, April 23, 2008

Jugo

Jugo

Ovaj članak govori o automobilu koji proizvodi fabrika Zastava iz Kragujevca. Za druga značenja vidi Jugo (razvrstavanje)

Zasatava Koral In
Zasatava Koral In

JugoYUGO je automobil koji se proizvodi u fabrici Zastava u Kragujevcu, Srbija.

Od 1986. do 1991. Jugo je prodavan i na američkom tržištu.

Automobil ima dizajn sličan Fijatu 127, popularnom modelu ranih sedamdesetih, i proizvod je duge saradnje Zastave i Fijata.

Jugo se proizvodi i danas, ali je broj proizvedenih automobila godišnje opao na manje od 10.000. Postoji više modela ovog automobila, i to Jugo 45, Jugo 55, Jugo 65, Jugo Koral, Jugo Kabrio... Zastava je proizvela više od 750.000 Juga od 1980 godine.

U SAD je Jugo stekao veliku popularnost svojim dimenzijama, niskom cenom i za američke uslove lošim kvalitetom, tako da je postao veoma poznat i popularan automobil koji ima čak i svoje klubove obožavatelja širom SAD. Jugo se pojavljuje i u većem broju holivudskih filmova.

Sadržaj/Садржај

[sakrij/сакриј]

Istorijat [uredi - уреди]

Koral [uredi - уреди]

Koral predstavlja evoluciju modela JUGO 45, nastalog 1980. godine. Od početka proizvodnje sa traka je sišlo preko 750.000 vozila. Stigao je u mnoge Evropske zemlje, ali i preko okeana, u Ameriku. KORAL je najtraženiji Zastavin model. Pravi mali gradski automobil, jeftin, jednostavan za održavanje ali i za parkiranje. Na domaćem tržištu je bez konkurencije najjeftiniji automobil i uz jako loš kvalitet koji izlazi iz Zastavinih pogona u zadnje vreme. Koncepcijski i tehnološki zastareo automobil sa početka 80-ih.

Koral In [uredi - уреди]

Najnoviji član familije KORAL je inovirani model KORAL IN. Model je redizajniran pod nadzorom dizajnerske kuće HEULIEZ 2000. godine, a u prvoj polovini 2001. su krenule prve pilot serije. IN je zadržao sve dobre osobine KORALA, a sa inoviranim pozicijama dobio je na atraktivnosti. Izgled automobila obogaćuje niz detalja kao što su prednja maska, elegantno zaobljeni branici, bočne lajsne, a podesivi retrovizori i brave vrata su u boji vozila. Svetlosna oprema je veoma bogata i funkcionalna, a karakterišu je električno regulisani halogeni farovi, transparentni pokazivači pravca i svetla za maglu, čime je omogućena izuzetna vidljivost noću i pri otežanim vremenskim uslovima. Kvalitet i ergonomija su bili osnovni principi pri dizajniranju unutrašnjosti. Prednja i zadnja sedišta su opremljena sigurnosnim pojasevima i naslonima za glavu. Moderna instrument tabla sa preglednim kontrolama i prekidačima pruža sve neophodne informacije. Kao opcije u ponudi su nasloni za glavu i pojasevi za zadnja sedišta, centralna brava, radio kasetofon sa 4 zvučnika, ugradnja TNG gasnog uređaja i metalik boja. Suština automobila nije promenjena. Postoje 3 varijante motora a to su 1.1 i 1.3 zastavini motori i 1.1L pežov motor. Najbeća mana je menjač, koji nije precizan, pa se često dešava da umesto u prvu, ubacite u 3 brzinu, isto tako umesto u drugu, ubacite u četvrtu. Automobil je solidne izrade, najveća izmena se vidi na sedištima, koja su udobnija nego na starijim modelima juga, kao i na tapacirungu, koji je kvalitetniji i privlačniji. Standarnde gume su 155/70 r13 a uz modele sa zastavinim motorom se dobija rrezervni točak pune veličine, dok sa pežoovim motorom ide smanjena verzija koja je standardna za moderne automobile stranih proizvođača. Volan je malo prerađen, tako da bolje leži u ruci ali je radijus okretanja i dalje velik za ovu veličinu vozila.

Kabriolet [uredi - уреди]

Još krajem 80-tih godina Zastava je u svom proizvodnom programu imala KABRIOLET na bazi modela TEMPO/KORAL. Simpatičan, mali automobil nastao je na osnovu želja američkih kupaca, ojačanjem čitave školjke, sa posebnim naglaskom na ram vetrobranskog stakla. Od početka je pravljen sa krovom koji se automatski podiže i spušta sa četiri mesta za sedenje. Mali, živahan, atraktivan, jednostavan i lak za održavanje izrađuje se sa motorima 1.3l u verzijama sa dvogrlim karburatorom ili elektronskim ubrizgavanjem. Zastava ga i danas ima u ponudi, ali ga pravi u malim količinama na zahtev kupca.

No comments: