Wednesday, April 23, 2008

lamborgini

Lamborghini

Legendarni Countach
Legendarni Countach

Lamborghini (puno ime Automobili-Lamborghini S.p.A.) je Italijanska firma, koja se bavi proizvodnjom sportskih autumobila u sastvu Volkswagen grupacije. Firmu je osnovao, 1963. godine, Ferruccio Lamborghini koji je posjedovao fabriku traktora Lamborghini Trattori S.p.A.. Centrala firme se nalazi u Italiji u blizini Bolonje.

2002 Lamborghini Murciélago Roadster
2002 Lamborghini Murciélago Roadster

Sadržaj

[sakrij]

Historija [uredi]

Početkom 1960-ih Ferruccio Lamborghini je posjedovao brojne modele sportskih automobila, ali nikad nije bio potpuno zadovoljan njihovim kvalitetom. Postje brojne verzije zašto je počeo izrađivati automobile, ali sve uključuju sukob između Enza Ferrarija (osnivača firme Ferrari) i Ferruccia.

Jrdna od verzije je da se Ferruccio žalio Enzu na kvalitet kvačila na Ferrariju 250 GT (koji je Ferruccio posjedovao). Enzo ga je otjerao govoreći mu da ide voziti traktore jer je nesposoban za auta. Ferruccio se vratio kući, rastavio kvačilo na autu i shvatio da je kvačilo istog proizvođača kao i kod njegovih traktora. U skladištu je pronašao odgovarajuća dijelove i zamjenio, nakon čega je njegov automobil ispravno funkcionisao.

Lamborghini Diablo Roadster
Lamborghini Diablo Roadster

Ubrzo je, uz pomoć talentovanog inžinjera Giotta Bizzarrinia, počeo sa konstruisanjem automobila sa V12 motorom i 350 konjskih snaga. Šasiju je dizajnirao Franco Scaglione, a prototip, iz 1963. godine, je nazvan Lamborghini 350GTV. Naredne godine sa modelom 350GT izlaze na tržište i postžu značajan uspjeh prodavši 130 komada. Zaštitni znak kompanije je postao bik.

Sa modelima 400GT i Miura ostvaren je takođe veliki uspjeh, i Lamborghini je postala značajna firma u proizvodnji super sportskih automobila.

1972. godine otkazana je značajna narudžba traktora za Južnu Ameriku, što je dovelo do teške situacije u Lamborghiniju i Ferruccio je bio prinuđen prodati svoj udio u fabrici traktora. Ipak finansijski uspjeh, odjel za proizvodnju automobila, ostvario je sa senzacionalnim modelom Countach, koji je sljedećih godina održavao kompaniju uspješnom.

Naftna kriza i kašnjenje isporuke Cauntacha odvela je kompaniju u bankrot 1978. godine Nakon čega su usljedile česte promjene vlasnika, da bi na kraju kompanija završila u vlasništvu Audija, odnosno Volkswagen grupacije.

U međuvremenu kompanija se vratila na staze stare slave sa brojnim novim modelima, od kojih je prvi bio nasljednik Cauntacha Diablo.

No comments: